torsdag 30 maj 2013

back to ruta 1

jag är tillbaka på ruta 1... mormorsrutor! Det var faktiskt där jag började när jag fick blodad tand för virkning och nu verkar cirkeln vara sluten. Låter kanske tråkigt men det är liksom så behändigt med mormorsrutor... numera går jag alltid runt med ett nystan (ja, tyvärr fortfarande det gråa) och en virknål i väskan... det tar liksom ingen plats och så är det lätt att ta upp och virka lite när man har ett par minuter över.... som till exempel när man...

 ... ätit frukost på pacific coffee och bara har kaffen kvar...

... eller när man väntar på att mailen skall laddas ner på ett segt nät i ett hotellrum någonstans i världen...

... eller när man sitter vid gaten och väntar på att få boarda...
 ... eller en helt vanlig fredagskväll i soffan...

... eller i solstolen vid poolen...

... eller varför inte under en eftermiddagsfika på starbucks?

Mormorsrutor är helt enkelt suveränt för den som är i farten och det kan ju bli en fin liten historia av slutresultatet. Mina rutor skall nog bli en liten babyfilt till slut och det kan nog bli en liten story bakom varje ruta och inte tala om alla de olika "made in... länderna"... än så länge är jag uppe i 4 men det kommer nog bli minst 10 länder innan jag är klar... hong kong, kina, laos, thailand, sverige, norge, frankrike, bangladesh och tyskland.

6 kommentarer:

  1. Älskar virkning och mormorsrutor <3 hur får jag det här till min Facebook sida ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej.
      Ja, virkning och mormorsrutor är så himla bra!
      Hur menar du men facebook? Vill du lägga in en länk från din facebook?
      Jag har inte facebook själv så jag vet inte helt men borde det inte gå att kopiera adressen och lägga in den på fb?
      //jonna d

      Radera
    2. Ska pröva men vad jag menar är att många bloggare har en liten "knapp" man klickar på , så kommer det liten bild och direktlänk på min profilsida (dvs mina vänner kan se dina bilder och idéer :)

      Radera
    3. Det gick att kopiera länkadressen men........ det blev till din blogg (som är jättebra) fast jag ville ha det till inlägget om mormors rutor och det blev det inte ;(

      Radera
    4. Hej igen.
      När jag i morse såg din kommentar försökte jag genast lägga till dessa små ikoner där man enkelt kan länka till facebook, twitter etc. Har gjort allt som blogger ber mig om att göra men de kommer inte upp. Du vet inte vad jag gör för fel?
      //jonna d

      Radera
  2. Absolut! Mormorsrutor funkar till allt, hehe kör hårt, =)

    SvaraRadera