lördag 3 augusti 2013

pysslarnas himmelrike

om ni någon gång besöker hong kong och delar mitt intresse för pyssel måste ni bara besöka Sham Shui Po.... detta är nämligen himmelriket för oss alla pysslare. Här ligger tusenvis av butiker som säljer allt vad tänkas kan inom textila accessoarer... knappar, spännen, paljetter, knappar, pärlor, berlocker, band, spets... ja, listan är oändlig och billigt är det också. Inte nog med att man hittar allt det man alltid behöver till sina små projekt, så blir man även väldigt inspirerad till att skapa ännu mer. Den enda nackdelen är butikernas öppettider - office hours - dvs måndag till fredag 11.00-18.00, lunch stängt 12.00-14.00  och lördagar 12.00-16.00. Så tyvärr hinner jag inte hit så ofta jag önskar men jag jag gläds lika mycket var gång jag lyckas besöka mitt himmelrike. 
 
 





För att komma hit, ta MTR till Sham Shui Po (röd linje) och exit A2. Ta till vänster genom den lilla marknaden ut till Nam Sheung Street, ta till höger innan du korsar gatan och du är framme i himmelriket. 

2 kommentarer: