tisdag 14 januari 2014

virkad dödskalle

under oktober månad dök den här boken upp överallt... folk virkade tuttar inför rosa bandet kampanjen, gjorde färggranna flugor till sina män och härliga, virkade dödskallar och alla refererade till denna bok av Theo Sundh.


Så jag var ju bara tvungen att införskaffa den bok som alla tyckte var så  himlans bra och ja, den är annorlunda och bjuder på några... hmm, vad skall man säga?... intressanta mönster... nu har jag iallafall provat på att virka just det som drog mig allra mest till den här boken och det är den lilla dödskallen.


Jag virkade denna i Tilda från Svarta Fåret och den blev lite för mjuk och lite svår att forma. Måste nog göra ytterligare ett försök och då använda ett garn med lite mer spänst... men annars blev jag nöjd. Kul att prova på något nytt!

1 kommentar: